• Vy se ptáte, my odpovídáme. O dopravě a pracovních místech

    Píšete nám na náš web svoje dotazy a my jsme za ně rádi. Budeme se vždy snažit co nejdříve odpovědět a protože si myslíme, že některé z nich by zajímaly i další Hradečáky, budeme je i s odpověďmi dávat právě do této rubriky. Vyhrazujeme si právo dotazy i odpovědi dle potřeby krátit.

     

    Dotazy a podněty na městském webu a vývoj dopravy v HK

    Chybí mi na městském webu sekce pro přímé vkládání obecných podnětů či dotazů od občanů (včetně odpovědí). Rád bych se zeptal, zda se chystají nějaké investice do dopravy ve městě. Je pěkné, že bude dostavěna D11, ale důstojné napojení na město bude chybět, protože “středověký” průjezd Kuklenami s krčkem u místní základní školy a úzkým i nízkým železničním podjezdem za důstojné napojení považovat nelze. Přiznám se, že s mírným znepokojením, snad i závistí, sleduju vývoj v sousedních Pardubicích, kde probíhá zkapacitnění severo-jižního průtahu s rekonstrukcemi mimoúrovňové křižovatky a územní povolení snad získala i stavba jejich severo-východního čtyřpruhového obchvatu s mostem přes Labe jež by mohl být do r. 2018/9 hotov, alespoň dle plánů ŘSD. Dohromady jde o investice ve stovkách miliónů, překračující miliardu. A naproti tomu, v HK se snad chystá jen levnější úrovňová přestavba Milety. ŘSD snad přispěje pár miliónů a ještě mu za to máme být vděční. Severní a jižní tangenta, pokud vím, není v plánech ŘSD vůbec, rád bych se pletl. Aby to nezaznělo zle – neviním teď hradecké radní z nečinnosti v těchto otázkách. To si nemyslím. Pouze se ptám, zda můžeme výhledově očekávat nějaké zlepšení. A rovněž by mě zajímalo, zda je znám důvod hluboké disproporce v dopravních investicích mezi HK a Pardubicemi (a jinými krajskými městy). Z mého pohledu totiž dopravní struktura, tedy ta páteřní v intravilánu Hradce, zamrzla na úrovni osmdesátých let dostavbou Gočárova okruhu a nikdy jsem nepochopil, proč tomu tak je. P.H.

     

    Co se týká webu, informoval jsem lidi, kterým tato oblast přísluší, tak uvidíme, jak se s tím poperou. Všichni dobře víme, že dostavba D11  neřeší dopravu v pohybu v HK.  Město paradoxně, ale zaplať Bůh za něj, trpí Gočárovým okruhem, zejména tím, že si někdo myslel, je řešením do budoucna. Trochu nám pomůže  dostavba R35  t.zn. Jičín – Brno. Jižní spojku se nyní snažíme vrátit zpět do plánů ŘSD, ale je to obtížné. Je jimi považována za místní obslužnou komunikaci. V budoucnu bude Hradec Králové rád, pokud by byla přitažena aspoň  na hradubickou.  Snažíme se nyní vrátit  do  plánů ŘSD. Na druhé straně severní tangenta,  ta je stále v gesci ŘSD. Je pro ni, samozřejmě důležité dostavět dálnici k ČKD a směrem na Jaroměř. My máme vymezený koridor, zúžený na 250 m , neb ten 600m byl neprojednatelný.  Ta by nám hodně ulevila v zatížení okruhu. Mileta – každému je jasné, že  trubička do kruhu na jednom místě rozšířená, průtok nezkapacitní, ale může trochu ulevit  v plynulosti provozu, pokud problém je právě v tom místě. Miletu staví ŘSD a nejde o pár milionů. Pardubice  nemají Gočárův okruh a tak se nyní paradoxně dostávají dopředu. V poslední době máme dobrý tah v poslanecké sněmovně napříč stranami, uvidíme.  Je to dluh městu, mělo se na tom pracovat daleko intenzivněji  od dokončení okruhu. V tom s vámi naprosto souhlasím. Zdeněk Fink

     

    Nová pracovní místa a důchodci na magistrátu

    Dočetla jsem se v novinách, že budete prosazovat vznik nových pracovní míst. Ráda bych věděla, zda se jedná o místa na magistrátu nebo pracovní místa ve městě. Nová pracovní místa jsou potřebná, zejména pro mladé, aby se naučili pracovnímu rytmu. Nedávno jsem se dočetla, že je možné pracovat i pobírat důchod. Domnívám se, že se jedná o soukromou sféru.
    Nebo je to možné i ve státní správě? Pokud někdo pracuje a pobírá k tomu i důchod, je málo práce pro mladší ročníky. Jak je tomu, prosím, na magistrátu? D.N.

     

    Pokud jde o námi  ohlašovaná nová místa v Hradci Králové napřed  si řekněme, kolik jich  v Hradci Králové je  –  podle statistického úřadu je 52 529 pracovních míst, ale sčítání proběhlo na konci roku 2011. Navýšením  jsme nemysleli rozhodně nová místa úřednická městská, ale jiná. Po dlouhých jednáních s ČSOB , která se rozhodovala mezi několika dalšími městy, by měl být v příštích 4 letech zde postaven její nový úřad tzv. back office pro  zprvu 600 později i více až do možná 900 zaměstnanců. Nebyla to jednání jednoduchá, na vše mají dost času, ale budou zde. Dalším větším podnikem , který by měl přijít, by mohla být firma Karsit pana Řípy, který je velkým výrobcem  pro automobilový průmysl, mělo by se jednat o cca 400  převážně dělnických ale vyučených míst, hledáme nyní pro ně lokalitu. Další místa  přinese kampus  Univerzity Karlovy, který nyní po jednáních s panem profesorem Zimou, novým rektorem UK, který ho chce dostavět v plné podobě, vypadá nadějně. Otevření  zóny pro podnikání na letišti by také mělo něco přinést. Samozřejmě hodně  míst je odvislých od  německé a světové ekonomiky.

    Stran důchodců –  jejich postavení,  tedy těch pracujících, je pro mne zcela nepochopitelné, pamatuji se jak i za komunistů moje maminka pracovala  tzv. na procenta, nebo byla druhá možnost brát důchod a mít časově omezenou smlouvu. Dnes je i u státních úředníků situace jiná, po třech letech musí být smlouva na neurčito a ta nekončí !!! důchodovým věkem ani pobíráním důchodu. U nás na úřadu se pokouším zavést systém důchod plus rok,  zejména pro to, aby mladí po škole měli práci, neb dle mého názoru není nic horšího. Pokud se ale důchodce  brání a nechce odejít, má vyhráno. To je ale spíše na sněmovnu než na mne. Zdeněk Fink

    Podělte se s ostatními...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn