Dopravu v Královéhradeckém kraji chceme nejen udržet v současné kvalitě, ale chceme ji dále zlepšovat a rozvíjet, aby se postupně zlepšoval komfort cestujících nejen ve veřejné dopravě jako takové, ale zároveň i v údržbě, opravách a investicích do krajské silniční sítě.
Z výše uvedených důvodů proto chceme v Královéhradeckém kraji pro období 2020–2024 zajistit zejména následující:
Nadále budeme jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic a poskytneme potřebnou součinnost s cílem zajistit pokračovaní výstavby klíčových silničních staveb jako např. dálnice D 11, D 35 a v Hradci Králové tzv. severní tangenta a křižovatka Mileta.
Stejně tak chceme prosadit a přiblížit společně se Správou železnic modernizaci železničních páteřních železničních tratí s cílem zvýšení cestovní rychlosti a propustnosti u tratí:
Podporujeme realizaci vysokorychlostní železnice a jejího propojení z Prahy přes Hradec Králové až na Polsko.
V rámci investiční činnosti do silniční sítě chceme minimálně udržet každoroční objem investic, který byl nastartován v letech 2016–2020, tedy v objemu kolem 500 milionů Kč ročně do oprav jednotlivých silnic a dále jedné miliardy Kč ročně v rekonstrukcích a stavbách nových silničních těles.
Chceme zvýšit rozsah prováděných rekonstrukcí a oprav mostních objektů na silnicích II. a III. třídy. V oblasti silničního hospodářství se zaměříme na další odstraňování nehodových lokalit společně s Policií ČR a aplikaci nových technologií k efektivnější správě majetku.
Právě rekonstrukce a stavby nových silničních těles jsou velmi důležité pro veřejnost, neboť jak se říká „dle kvality cest se pozná kvalita životní úrovně obyvatel, kteří ji používají“. Z tohoto důvodu chceme dát hlavní prioritu následujícím klíčovým stavbám pro období 2020 – 2024:
Výše zmíněné silniční úseky nejsou samozřejmě jedinými, do kterých chceme v období 2020–2024 investovat. Chceme i nadále udržet tempo investic do celé silniční sítě, za kterou je Královéhradecký kraj zodpovědný, nicméně tato investiční činnost musí být prováděna řádně, dle priorit a taktéž finančních možností kraje.